Bc. Marta Ježková DiS.

vychovatelka

jezkova@zs-kaplickeho.cz

Motto: „Nazvěte svůj omyl zkušeností, jeho tíha bude hned o polovinu menší“.  Gilbert Keith Chesterton

Pocházím z Vítkova ve Slezku, vklíněného mezi Hrubý Jeseník a Oderské vrchy s nedalekou divokou řekou Moravicí.

Své pubertální období jsem věnovala organizaci YMCA, jako pečovatel dětí na týdenních kurzech pro manžele, což zpětně vidím jako cennou zkušenost k nezaplacení.

Studia jsem měla pestrá jak na místa, tak i na lidi, která jsem během studování potkala. Tři roky v Opavě mi přinesla, kromě výučního listu, také řidičák na traktor i auto. Dva roky v Novém Jičíně maturitu. Tři roky v Benešově u Prahy jedinečnou (skoro) roční zkušenost v Dánsku, díky které jsem našla svou životní cestu – pracovat s lidmi.

První zkušenosti jsem načerpala jako dobrovolník a organizátor víkendovek pro mladé lidi z celé ČR v Hnutí brontosaurus.

Velkou zkušeností byla pětiletá práce v liberecké neziskovce, především jako koordinátor dobrovolníků a firemních dnů, jejíž hlavní náplní byla pomoc při sázení stromů. Dále jako lektor ekovýchovných programů pro školy a organizované skupiny.

Díky praxi v neziskovém oboru, věnující se volnočasovému vyžití, jsem se rozhodla k prezenčnímu a následně k dálkovému studiu na TU v Liberci, fakultě Pedagogicko-humanitní. Během studia přišly na svět moje dvě děti a rozšíření práce v environmentálním oboru.

A protože je svět malý a o náhody není nouze, přišla mi nabídka pracovat ve vznikající waldorfské škole v Liberci a být součástí zakládajícího týmu. Neměla jsem moc ponětí, o jakou pedagogiku jde. Věděla jsem jen to, že jde o velkou příležitost, která se neodmítá. Zároveň jsem chtěla být u zdroje něčeho nového a rozvíjejícího se.

Během práce ve waldorfské škole na mě waldorfský přístup ke vzdělávání pozitivně působil a svým způsobem proměňoval. 

Vždy mám svoji hlavu – selský rozum, a věřím svým instinktům. Jak ve výchově svých dětí, tak i v práci s dětmi. Ale některé situace v životě člověka přijdou a nasměrují jej tam, kam má jít, pokud on sám chce.

Studiem „Waldorfský učitel“ chci dát najevo, že práci ve waldorfské škole beru vážně. Některé principy či hodnoty waldorfské pedagogiky jsou mi velmi blízké.
A to především v současné práci vychovatele, popřípadě budoucího učitele, dává mi smysl a přijímám ji zároveň jako velkou životní výzvu.

Momentální naplnění mám v osobnostním rozvoji, v práci (waldorfská družina), díky spolupracujícímu kolektivu a v neposlední řadě rodině, která mi je velkou oporou.

Zpět

Menu